sabatour - Reisverslag uit The Bottom, Bonaire van Hester en Nienke Smit - WaarBenJij.nu sabatour - Reisverslag uit The Bottom, Bonaire van Hester en Nienke Smit - WaarBenJij.nu

sabatour

Blijf op de hoogte en volg Hester en Nienke

25 April 2014 | Bonaire, The Bottom

De dag begint hier al om 6 uur, ook omdat het savonds om 7 uur heel snel donker wordt. Het ontbijt op het terras met uitzicht over de oceaan is natuurlijk een droomstart!
Gied heeft ons met z'n autootje over het eiland rondgeleid. Heel apart. A6 kerkjes op 1400 inwoners. Alle zes maatje schuur met een kerkklok erop. Smalle straatjes, met traag wandelende sabanen. Prachtige vergezichten. Iconfn van nederlandse bureaucracy. Zo is er een reclasseringsamtenaar jeugd met een eigen gebouwtje die 1 client per 3 maanden heeft. En dat terwijl iederedn de sleutel in de auto laat zodat die makkelijk weggezet kan worden als er iemand bij moet. Misdaad is dus nauwelijks aanwezig even los van drugssmokkel. Maar ja daar komt die ambtenaar toch niet aan te pas. De wegen zijn supersteil en overal zien we oleanders en geiten. Ook veel mooie vogeltjes, vinkjes en kolibris. Palmbomen, bananenbomen, hele grote kamerplanten, en een leguaan vanuit het slaapkamerraam.
Vanmiddag zijn we gaan zwemmen in de enige baai die saba rijk is met opgespoten zand uit sint maarten...
We hebben op proef gesnorkeld en zagen direct prachtige vissen, grote blauwe, gele en oranje. Daarom gaan we morgen voor het echte werk: met een boot naar een koraalrif en daar snorkelen. Koningsdag is hier geen feestdag. Eerlijlk gezegd is er ook weinig nederlands aan dit oord, een enkele nederlander, vooral veel engels en betalen in dollars.
Goed, het was 32 graden dus we zijn moe genoeg om al voor negenen naar bed te gaan. Els en Gied zijn schatten en zorgen erg goed voor ons! Morgen begint de dag met televisie kijken naar WA en Maxima want dat wil Els toch niet missen. Zwaaien jullie even ;-)

• 26 April 2014 - 09:28

Marian Boer:

Wat fijn, dat er zo weinig misdaad is! Leuk, snorkelen bij het koraalrif, geniet ervan!

• 26 April 2014 - 16:14

Marjolijn:

Ik ben niet zo'n klein beetje jaloers! Vraag maar aan Els of wij ook mogen komen logeren. Lijkt me heerlijk!