Dag 4 bakkeriij - Reisverslag uit The Bottom, Bonaire van Hester en Nienke Smit - WaarBenJij.nu Dag 4 bakkeriij - Reisverslag uit The Bottom, Bonaire van Hester en Nienke Smit - WaarBenJij.nu

Dag 4 bakkeriij

Blijf op de hoogte en volg Hester en Nienke

28 April 2014 | Bonaire, The Bottom

'Wil je ook wat op onze blog schrijven hes?' 'Nee moe, dat kan jij zo goed.'
Maar vandaag wil ik dat wel, want het was mijn allereerste werkdag op Saba! En wel bij de lokale (alles is hier lokaal) bakkerij. Om zes uur zijn we opgestaan, met enige moeite, om om stipt zeven uur bij de winkel/bakkerij aan te komen. Binnen de eerste vijf minuten stond ik al brood te snijden (met een echte echte broodsnijmachine), de zorgvuldig gesnede broden in zakken te stoppen en te labelen om naar de (lokale) supermarkt te worden gebracht. Ook mochten de bolletjes deeg tot broodjes gerold en gekneden worden. Iets waar ik niet zo goed in was, dus dat lieten ze de echte bakker maar weer gauw doen. Verder veel schoongemaakt, gesneden en klaargemaakt tot half een, wanneer mijn eerste werkdag er al weer op zat. Makkie! Toen zijn we naar een mooi uitzichtspunt gewandeld om het (lokale) vliegtuigje te zien landen op 's werelds kleinste landingsbaan. Na anderhalf uur hebben we het maar opgegeven, om moe hem vervolgens in de lucht te horen vliegen, net toen wij weer goed en wel, en buiten bereik van het zicht op de landingsbaan, op het wandelpad stonden. Wel frigatvogels en andere mooie witte (lokale) vogels gezien en gefilmd! Nog een tripje door het dorp gemaakt, langs de lokale supermarkt, bakkerij en winkeltjes tot ik die wekker van zes uur wel begon te voelen. (Alweer) Lekker gegeten en nu snel naar bed!

• 29 April 2014 - 08:56

Opa De Lange:

Zie voor reactie vorige dag.
    Dat komt er van als je een nachtbraker bent.

• 29 April 2014 - 10:40

Opa:

Hester, de eerste zin van je verslag zei oma ook dus nu mijn reactie. Een leuk verslag van je bakkersdag met natuurlijk voor mij de fregatvogel als topwaarneming. Misschien kun je hem op de foto zetten.
    Geniet maar van deze trip naar een prachtig eiland! Liefs O/pa.

• 29 April 2014 - 11:08

Ard:

Hey Hester, leuk verhaal, ik zeg 'Begin een blog'! Fijn dat alles daar zo lokaal is. Dat zal je nog missen als je terug bent :-D
    Veel plezier bij de schilderclub vandaag.